30 Eylül 2016 Cuma

HER GÜN SPOR YAPALIM MI?

HER GÜN PİLATES YAPMAK ZARAR VERİR Mİ?
Burcu Vurkaç hocamız yanıtlıyor…

Sıkça aldığım bir soru:
Her gün Pilates yapsam hızlıca forma girer miyim?
En az kaç gün yapmak lazım?

Pilates’i deneyip çok sevenlerin ve özellikle yavaş yavaş etkisini görüp Pilates’e aşık olanların ilk eğilimi, her gün Pilates yapmak oluyor.
Bu hissi çok iyi anlıyorum. Çünkü ilk başladığım dönemde ben de böyle idim.
Zaman içerisinde aldığım pek çok eğitim, okuduğum pek çok kaynak ve konuştuğum dünyaca ünlü uzmanların dil birliği yapmışçasına söylediği tek bir şey vardı:
Her gün spor yapmayın!
Çünkü her gün spor yapmak bedene aşırı yüklenmeye neden oluyor. Bedende stres hormonları gereğinden fazla salgılanıyor, bu da bizi normalden daha hızlı yaşlandırıyor.
Diğer yandan, beden henüz kendisini tamir etmeden tekrar kasları yıkmak kronik yorgunluk şikayetini beraberinde getiriyor. Bağışıklık sistemimizi olumsuz etkileyebileceği için hayat kalitemizi bozabiliyor.
Ancak burada Pilates’ten değil, ağırlık çalışması, koşu vb ağır egzersizlerden bahsediyorum.
Pilates aynı kefede bulunmuyor. Hatta ve hatta HER GÜN PİLATES YAPABİLİRSİNİZ!
Amaaaaaa….

Peki kaç gün yapmak lazım?
Özellikle yeni öğrencilerimde ve beni internetteki videolarımdan takip edelerin en sık sorduğu bu soruya benim cevabım şöyle:
İdeali haftada 3 defa yapmak. Yapamıyorsanız, minimum 2 gün Pilates yapın. Bu sayede etkilerini görebilir ve forma girebilirsiniz.
Eğer haftada 3 gün yapabiliyorsanız harika bir şey yapmış olursunuz. 2-3 ay gibi bir sürede herkesin fark edeceği şekilde bedeninizi değiştirebilir, forma girebilir, duruş bozukluklarınızı düzeltme yolunda ilerleyebilirsiniz.
Pilates iyileştirici bir egzersiz!
Her gün Pilates yapmanın bir zararını görmezsiniz. Ama burada önemli bir nokta var:
Biz kadınlar konu kilolar ve forma girmek olunca en hızlı çözümleri istiyoruz. Ancak en hızlı çözümün en kalıcı çözüm olamayacağını hatırlamakta fayda var. Önemli olan, egzersizimizi ve beslenme düzenimizi bir rutin olarak uygulamak.


pilates haftada kaç gün kaç saat yapılmalı,pilates etkisini nezaman gösterir,pilates kaç yaşında yapılmalıpilatesi kimler yapamaz,kimler pilates yapmamalı,pilates hangi saatlerde yapılmalı,pilates ne sıklıkta yapılmalı,pilates hergün yapılır mı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder